Tram Fogars de la Selva – Hostalric

Descripció del tram

El tram Fogars de la Selva – Hostalric és un tram fàcil, d’aproximadament 4,5 quilòmetres de longitud, en el qual circulareu en gran part del recorregut pel costat mateix de la Tordera en un itinerari del tot planer. L’itinerari s’inicia a l’església de Sant Cebrià de Fogars, on trobareu el plafó de la ruta i una primera banderola indicant-vos els recorregut cap a Hostalric, i finalitza al poble d’Hostalric. Tanmateix, podeu allargar una mica més el tram i finalitzar-lo al Parc de les Rieres i la riera d’Arbúcies (espai PEIN), des d’on s’enllaça amb la branca de la ruta per la Riera d’Arbúcies o es continua pel tram principal de la ruta de la Tordera (en aquest cas heu de comptar amb 7,2 quilòmetres de recorregut total).

Recordeu que durant l’itinerari, no us heu de desviar del camí senyalitzat i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Més informació del tram…

Aquest tram de Ruta de la Tourdera, entre Fogars de la Selva i la vila d’Hostalric, és compartit en tot el seu recorregut amb senderistes i usuaris de la bicicleta. En total, es tracta de 4,5 quilòmetres de recorregut aproximadament, amb un desnivell de pujada acumulat de tant sols 32 metres, pel que la dificultat general del traçat és baixa. Així mateix, si us animeu, podeu allargar una mica més el tram i finalitzar-lo a la riera d’Arbúcies (espai PEIN), des d’on s’enllaça amb la branca de la ruta per la Riera d’Arbúcies o es continua pel tram principal de la ruta de la Tordera (només caldrà que seguiu les indicacions verticals; en aquest cas heu de comptar amb 7,2 quilòmetres de recorregut total). A l’inici de la ruta, a l’església de Sant Cebrià de Fogars, trobareu una banderola de seguiment que us indicarà el camí a seguir des d’aquest punt, tant si aneu amb bicicleta o si aneu a peu, així com un plafó amb informació de la Tourdera. Cal que us dirigiu aigües amunt del riu Tordera per la carretera asfaltada per seguir la direcció cap a Hostalric i, en uns 700m ja trobareu la primera banderola de seguiment.

A l’inici del tram, davant de l’església, trobareu aparcament per estacionar el vostre vehicle si us heu acostat en cotxe. Una vegada comenceu a seguir la direcció cap a Hostalric, veureu que els primers 600m de recorregut són per una via asfaltada però de molt baix trànsit, que us portarà fins a la zona esportiva de Fogars de la Selva i molt a prop de l’ajuntament. Amb les banderoles verticals us serà molt fàcil seguir el recorregut, tot i que, en cas de dubte, només heu de seguir les marques grogues de seguiment que us indicaran que esteu en el bon camí. El codi de seguiment d’aquestes marques són els típics de qualsevol itinerari senyalitzat amb pintura: un ratlleta indica que esteu en el bon camí, un creu que esteu en camí equivocat i una marca en angle de 90º us indica un canvi sobtat de direcció o gir.

Doncs si continueu el camí, una vegada heu passat per la zona esportiva deixareu la via asfaltada i us endinsareu per una zona de pollancredes per pista forestal, que us tornarà a acostar cap a la Tordera. Quan acabeu de passar per totes les plantacions de pollancres, haureu de continuar tota l’estona en paral·lel al riu fins al final del tram, podent observar en tot moment la llera i la vegetació de ribera. Durant el tram final, passareu entre el riu i el polígon industrial fins arribar el pont de la carretera BV-5122. Una vegada travesseu el pont, ja arribeu a Hostalric us trobareu primer amb la seu de la policia local. Si aneu a peu, només cal que pugeu pel carrer Ravalet fins que arribeu a la Torre dels Frares, davant l’ajuntament, on a mà esquerra trobareu el final del tram davant de l’oficina de turisme (Domus Sent Soví). Si aneu en bicicleta, cal que pugeu per l’avda. Coronel Estrada, ja que sinó aniríeu en direcció prohibida. Una vegada arribeu a la plaça dels Bous, podreu dirigir-vos sense problemes de direccionalitat cap a l’oficina de turisme (Domus Sent Soví), on finalitza el tram.