Tram Gaserans – Hostalric

Descripció del tram

ATENCIÓ: aquest tram presenta una incidència derivada del temporal Glòria pel que heu de saber que si voleu fer el tram haureu de travessar el curs de la riera d’Arbúcies directament i us mullareu els peus (veure incidència).

El tram Gaserans – Hostalric, de baixa dificultat, comprèn 7km de longitud, un desnivell acumulat positiu de només 26m i un desnivell de baixada de 81m. L’inici del tram té lloc a l’església de Sant Llorenç de Gaserans i, al final del tram, arribareu a la vila medieval d’Hostalric, que té una àmplia oferta turística a la vostra disposició, amb bars, restaurants, comerços, equipaments municipals, etc.

L’inici del tram disposa d’una zona d’aparcament i hi trobareu el plafó informatiu de la ruta. Per iniciar el recorregut cal que us dirigiu cap a la carretera de Gaserans a Grions, on veureu la primera banderola de seguiment. Els primers metres de la ruta discorren per aquesta via pavimentada, de molt baix trànsit, fins que es separa per una pista forestal que ja us portarà fins a Hostalric. Recordeu sempre que no us heu de desviar del camí senyalitzat i respecteu en tot moment la flora i la fauna de l’entorn.

Més informació del tram…

El recorregut del tram de la Tourdera des de Gaserans fins a Hostalric és un senzill passeig de gairebé 7 quilòmetres de longitud amb només 26m de desnivell de pujada. Per tant, és un tram molt fàcil que us permetrà conèixer el tram baix de la riera d’Arbúcies i arribar a la vila medieval d’Hostalric, amb la seva fortalesa com a teló de fons. L’inici de la ruta és al plafó que trobareu a l’església de Sant Llorenç de Gaserans, on trobareu aparcament si us hi acosteu en cotxe. Tingueu en compte que al voltant no hi ha serveis, pel que caldrà que vingueu ben proveïts per fer la ruta. Des de l’església, agafant la direcció cap a la carretera, trobareu les indicacions de la Tourdera amb banderoles de seguiment i amb marques de pintura grogues que us acompanyaran fins a Hostalric.

Pel que fa al ferm, la primera part de l’itinerari té lloc per una via pavimentada de molt baix volum de trànsit, que després d’aproximadament un quilòmetre deixareu per agafar una pista forestal que us conduirà cap a Hostalric. Durant aquest tram de pista forestal, travessareu la riera d’Arbúcies per un gual canalitzat i la resseguireu per l’altre riba fins que us trobareu amb l’itinerari principal de la ruta. En aquest punt, podeu arribar-vos a Hostalric pel carrer Via Romana, o bé, seguint l’itinerari principal de la ruta de la Tordera, resseguireu el riu Tordera, passant per les hortes d’Hostalric, fins a la plaça dels Bous d’Hostalric.

A pocs metres de la plaça dels Bous, seguint el carrer Raval, trobareu l’oficina de turisme (Domus Sent Soví), que també és un centre gastronòmic, amb el plafó de la ruta davant. Podeu aprofitar aquí per demanar informació d’Hostalric per fer una visita al poble i al seu llegat medieval. A més, a Hostalric trobareu tota classe de serveis turístics com bars, restaurants, comerços, etc.