Tram Palafolls – Blanes

Descripció del tram

ATENCIÓ: EL PETIT TRAM PER ACCEDIR A LA DESEMBOCADURA DE LA TORDERA ESTÀ TALLAT AL PAS COM A MESURA DE PROTECCIÓ DE LA FAUNA. CONSULTEU EL MAPA DE L’ITINERARI PER MÉS INFORMACIÓ.

El tram de la ruta de la Tordera entre Palafolls i Blanes és un passeig molt planer, de poc més de 6 quilòmetres, que té lloc per pistes forestals, pràcticament en tot el seu recorregut pel costat del riu Tordera. A Blanes disposareu de multitud de serveis turístics en acabar el recorregut, al igual que al poble de Palafolls, just quan comenceu. Per fer l’itinerari, apte per senderisme i bicicleta, només cal que seguiu la senyalització de la Tourdera i les marques de seguiment grogues en pintura.

Poc abans d’acabar el recorregut, a les portes de Blanes, us recomanem que us desvieu fins a la desembocadura del riu Tordera, un important espai natural que aprofiten multitud d’aus migratòries per fer parada en el seu camí cap al sud. És per aquest motiu que, tant a la desembocadura com a la resta del recorregut, heu de fer cas a totes les recomanacions de respecte de la natura. Trobareu indicacions amb banderoles de seguiment que us indiquen aquest petit desviament.

Més informació del tram…

El tram de la Tourdera entre Palafolls i Blanes s’inicia a l’Avinguda Pau Casals de Palafolls, on trobareu el plafó de la ruta. Per iniciar el recorregut heu de baixar, seguint les indicacions de la banderola que trobareu al costat del plafó, per l’Avinguda de la Ribera de la Burgada fins al carrer del Camí del Roig, on trobareu un carril bici que haureu de seguir. Aquest carril us portarà fins al parc fluvial de la Tordera, just al costat del riu Tordera, i al travessar-lo arribareu fins a la carretera entre Blanes i Palafolls. En aquest punt, trobareu una banderola de seguiment que us indicarà el camí cap a Malgrat de Mar o cap a Blanes. Per anar cap a Blanes us farà agafar el camí que puja fins al pont sobre la Tordera, per on al seu lateral teniu un carril bici totalment segregat del trànsit que us portarà fins a l’altre riba del riu.

Una vegada creuada la Tordera, veureu el que camí agafa una baixada per enllaçar amb la pista inferior, que us portarà directament cap a Blanes. En tot moment sempre heu de seguir les banderoles verticals de seguiment i les marques de pintura grogues. El codi de seguiment d’aquestes marques grogues són els típics de qualsevol itinerari senyalitzat amb pintura: un ratlleta indica que esteu en el bon camí, una creu que esteu en camí equivocat i una marca en angle de 90º us indica un canvi sobtat de direcció o gir. I poc abans d’arribar a Blanes us trobareu una banderola que us oferirà la possibilitat d’arribar fins a la desembocadura de la Tordera, però actualment el camí està tallat al pas de persones com a mesura de protecció de la fauna. En aquest punt hi ha la llacuna que es forma al riu abans d’abocar les seves aigües al mar i que acull una important presència d’aus.

Reprenent la ruta, les senyals us portaran fins al nucli urbà de Blanes. Primer entrareu per l’Avinguda Vila de Madrid, al conegut barri dels Pins, i després entrareu al passeig de la platja de s’Abanell. Durant tot el tram urbà de Blanes, les banderoles de seguiment que us trobareu són de petit format sobre fanals d’enllumenat o senyals de trànsit, a diferència de les que haureu estat veient fins ara, que són les típiques banderoles sobre pals de fusta. En tot el tram final pel passeig marítim heu d’estar atents si feu la ruta a peu o en bicicleta, ja que en el primer cas els senderistes aniran per sobre del passeig, mentre que els ciclistes van pel carril bici, tal i com s’indica a la senyalització. El tram acaba a la plaça Catalunya, davant de l’oficina de turisme i de Sa Palomera, on hi ha el plafó de la ruta i on es considera que comença la Costa Brava.