Tram Palafolls – Malgrat de Mar

Descripció del tram

El tram de la ruta de la Tordera entre Palafolls i Malgrat de Mar és de 7,1 quilòmetres de longitud i us permetrà enllaçar aquests dos municipis en un agradable passeig per les ribes i el Delta de la Tordera. L’itinerari s’inicia a Palafolls, a l’encreuament entre l’Avda. Pau Casals i l’Avda. de la Ribera de la Burgada, on trobareu el plafó de la ruta. Seguint les indicacions de la primera banderola cal que agafeu la direcció cap a Malgrat de Mar. El tram finalitza al poble de Malgrat de Mar, però abans us podreu desviar fins a la desembocadura de la Tordera on observar la seva llacuna litoral. Durant aquest tram, bona part del recorregut té lloc per via segregada del trànsit, mentre que la resta té lloc per pistes de molt baix trànsit o per zona urbana. Tanmateix, per la zona hortícola de Malgrat, abans d’arribar al poble, la ruta passa pels camins del Pla i de Mas Bages, en una via pavimentada compartida amb vehicles.  Recordeu que durant l’itinerari, no us heu de desviar del camí senyalitzat, seguint la senyalització de la ruta, i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Més informació del tram…

Per fer el tram de la Tourdera entre Palafolls i Malgrat de Mar, que és el mateix traçat tant per senderistes com per usuaris de la bicicleta, haureu de caminar un total de 7,1 quilòmetres de recorregut, sense desnivell de pujada, pel que la dificultat general del traçat és molt baixa. A l’inici de la ruta, a la creuïlla entre l’Avda. Pau Casals i l’Avda. de la Ribera de la Burgada, trobareu un plafó informatiu de la ruta, aparcament per les immediacions i, alhora, podeu aprofitar fer una visita dels diferents edificis singulars de Palafolls, obra de coneguts arquitectes, com el Palauet o la biblioteca, o bé gaudir dels serveis que us ofereix Palafolls, amb comerços, bars, restaurants, etc.

La ruta l’iniciareu seguint l’Avda. Pau Casals en direcció sud-est, seguint la direcció que us marca la banderola. A pocs metres, passareu de seguida pel Palauet o, més endavant, per la biblioteca, dos elements arquitectònics de reconeguts arquitectes que destaquen visualment. De seguida enllaçareu amb un carril bici que us portarà fins al Parc Fluvial de la Tordera, un espai al costat del riu Tordera amb dues basses, que us enllaçarà directament amb el camí que hi ha a la riba de la Tordera i que agafareu ja direcció cap a Malgrat.

Una vegada passeu per sota de la carretera GI-682 (entre Blanes i Palafolls), passareu per davant de l’Estació de Tractament d’Aigua Potable de Palafolls i seguireu pel costat de la Tordera fins al mateix Delta, al Pla de Mas Bages. Concretament, una vegada travesseu la carretera BV-6001, entrareu al municipi de Malgrat de Mar i, pocs metres més enllà, veureu que la ruta entre per un camí segregat del trànsit per sobre de la mota del riu Tordera. Si seguiu tot recte, arribareu al gual del Pla, un punt en el que o bé continueu recte fins a la desembocadura de la Tordera, o bé agafeu la direcció cap al poble de Malgrat pel camí del Pla. En aquest punt caldrà que prengueu atenció, ja que es tracta d’una via pavimentada compartida amb el trànsit rodat. En tot aquest tram, passareu entre les hortes del Delta de la Tordera fins arribar a les platges de Malgrat, on tornareu a trobar un camí segregat del trànsit fins al poble, just al darrera de la vegetació de dunes de les platges.

Una vegada arribeu a Malgrat de Mar, trobareu tots els serveis típics d’una vila turística, a més de passar per l’estació de tren, just al final del tram.