Tram Sant Celoni – Vallgorguina

Descripció del tram

ATENCIÓ: TRAM FORA DE SERVEI ENTRE EL POLÍGON DEL PONT TRENCAT I VALLGORGUINA

+ INFORMACIÓ

El tram de la Tourdera entre Sant Celoni i Vallgorguina és un tram de més de 9 quilòmetres de longitud i dificultat moderada, amb un desnivell acumulat de pujada de 183 metres. L’inici del tram té lloc a l’estació de tren de Sant Celoni, on podeu aparcar per zones properes si heu vingut amb cotxe, o us hi podeu acostar en tren. Així mateix, a Sant Celoni podeu gaudir de serveis associats, com oficina de turisme, bars, restaurants, allotjaments, etc.

Des de l’estació, on veureu el plafó de la ruta a l’exterior, només cal que seguiu les petites banderoles de seguiment que anireu trobant, sobretot en fanals d’enllumenat, que us dirigiran fins a la Tordera, des d’on ja agafareu l’itinerari principal de la ruta cap a Vallgorguina. Al final de la ruta arribareu al poble de Vallgorguina, on podreu descansar i recuperar forces en algun dels seus bars i restaurants. Recordeu que durant l’itinerari no us heu de desviar del camí senyalitzat, seguint la senyalització de la ruta, i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Més informació del tram…

Si voleu fer el recorregut de la Tourdera entre Sant Celoni i Vallgorguina, heu de saber que que es tracta d’un itinerari d’enllaç fins al nucli de Vallgorguina i que només caminareu pel traç principal de la Tourdera durant uns metres. Per fer aquest recorregut, que d’altra banda és molt atractiu, heu de saber que el podeu fer tant a peu com en bicicleta. Es tracta d’un tram de 9,3 quilòmetres de longitud, amb un desnivell de pujada de 183 metres, i una dificultat global mitjana. La ruta l’iniciareu a l’estació de tren de Sant Celoni, on hi ha el plafó de la ruta. Des d’allà, ja visualitzareu en un fanal d’enllumenat la primera banderola de seguiment, de tamany petit, que us indica la direcció cap al carrer Esteve Mogas. A mig carrer, i també seguint aquest tipus de banderoles petites, creuareu les vies del tren per un pas inferior i ja iniciareu el descens fins a la Tordera passant per una zona de polígon, fins que arribareu a la passera de Can Pàmies, que us permetrà creuar la Tordera.

Una vegada creuada la passera, seguint les indicacions cap a Vallgorguina, haureu de seguir la direcció aigües amunt de la Tordera per una pista que, al cap d’uns 800 metres es connecta amb la carretera de BV-5112. En aquesta zona, precisament, veureu mitjançant indicacions verticals que deixareu el tram principal de la Tourdera per agafar l’itinerari d’enllaç de Vallgorguina. Seguint les indicacions, passareu uns primers metres per davant unes naus industrials, després creuareu l’autopista pel voral de la carretera C-61 i després us dirigireu cap al polígon El Molinot.

Uns metres pel polígon i la ruta ja s’endinsa per la natura. Concretament, segueix un camí paral·lel a la riera de Vallgorguina, molt agradable, sense trànsit, fins arribar a un circuit. Una vegada hagueu passat el circuit, us desviareu de la riera per pujar a la muntanya, per pistes i senders, fins arribar a un punt on us podreu desviar a veure el dolmen de la Pedra Gentil, molt recomanable. Reprenent el camí, agafareu una pista de baixada fins, novament, a l’alçada de la riera de Vallgorguina, que tornareu a anar resseguint fins a Vallgorguina, passant per la coneguda Via Verda. El camí és molt agradable i sense trànsit. Una vegada a Vallgorguina, podeu visitar el Museu del Bosc i la Pagesia de Vallgorguina, o aprofitar per visitar algun dels seus comerços, bars o restaurants.