Tram Castell de Montsoriu – Gaserans

Descripció del tram

El tram de la Tourdera entre el Castell de Montsoriu i Gaserans és un tram d’exigència moderada, que comprèn 8km si el feu per les variants exclusives per senderistes, o 10km si el feu pels camins aptes per bicicletes. Els desnivells acumulats positius són de 104m per als senderistes i de 167 per als ciclistes. A l’inici del tram podeu començar per una visita al Castell i gaudir de les bones vistes des de dalt del turó. Tingueu en compte que al final del recorregut us trobareu a Sant Llorenç de Gaserans, un petit nucli amb una església o no trobareu serveis, de manera que ho heu de tenir en compte a l’hora de planificar la ruta. I, també, heu de prendre atenció a que hi ha variants exclusives per a senderistes on és prohibit accedir amb la bicicleta.

A l’inici del tram, al Castell de Montsoriu, disposareu d’aparcament als peus del Turó (Coll de Castellar), però no podreu pujar al castell amb cotxe perquè està prohibit. Haureu de pujar seguint l’itinerari marcat, que per les bicicletes és una pista en la qual trobareu una cadera perquè no hi passin els cotxes, i pels senderistes és un corriol molt interessant per dins del bosc… En qualsevol cas, tots dos itineraris estan senyalitzats i no presenten cap dificultat de seguiment. Per dirigir-vos cap a Gaserans i seguir el tram, també trobareu totes les indicacions pertinents i la imatge de la Tourdera us acompanyarà en tot moment. Finalment, recordeu que podreu fer la ruta i gaudir de la passejada per part d’un entorn natural i protegit (Parc Natural del Montseny), però sempre sense desviar-vos del camí senyalitzat i respectant en tot moment la flora i la fauna de l’entorn.

Variant bicicletes

El tram per a ciclistes té una longitud superior a la dels senderistes, concretament són 10 km d’itinerari, dels quals es salva un desnivell de pujada acumulats de 167m i un de baixada acumulada de 632m, pel que cal considerar-lo un tram també un tram de dificultat moderada. Igual com amb la variant senderista, la ruta s’inicia al Castell de Montsoriu, pel que si heu vingut amb vehicle l’haureu d’aparcar al pàrquing que hi ha a la base del turó (Coll de Castellar). Si voleu pujar al Castell, ho heu de fer per la pista forestal seguint les indicacions, a la qual trobareu una cadena perquè no accedeixin els cotxes. A dalt, podeu aprofitar per fer una visita (per més informació consulteu la web del castell) o, sobretot, gaudir de les vistes panoràmiques de tot l’entorn. Tanmateix, per seguir l’itinerari cap a Gaserans, haureu de tornar a baixar pel mateix camí fins que trobeu les indicacions per bicicletes que indiquen el camí cap a Gaserans per bicicletes. Així mateix, si no voleu pujar al castell, una vegada deixeu el cotxe a l’aparcament, quan inicieu l’ascens per la pista que porta al castell, heu d’estar atents a aquestes mateixes banderoles de seguiment i agafar directament el camí cap a Gaserans.

Tret d’aquesta petita variant senderista del Turó de Montsoriu, la resta de l’itinerari és compartit amb els senderistes, sobretot per paisatges boscosos, bàsicament suredes, i per pista forestal. És important, com en tot el recorregut, que no us desvieu del camí i feu cas de les recomanacions de seguretat i de respecte a la natura, especialment perquè us trobareu en una àrea amb un elevat perill d’incendi forestal durant l’estiu.

Finalment arribareu a l’església de Sant Llorenç de Gaserans on trobareu el plafó de la ruta. Aquí acaba el tram, però tingueu en compte que no és una zona urbana amb serveis, pel que heu de planificar bé el retorn o la continuació de la ruta.

Variant senderista

El recorregut del tram de la Tourdera des del Castell de Montsoriu fins a Gaserans per senderistes és de dificultat moderada: de 8 km d’itinerari, amb un desnivell acumulat de pujada de 104m i un de baixada de 568m. L’inici de la ruta és al plafó que trobareu al Castell de Montsoriu, pel que si veniu amb cotxe haureu d’aparcar al Coll de Castellar, on hi ha un aparcament públic. Aleshores, des de l’aparcament, haureu de pujar fins al castell (seguint les mateixes indicacions de la Tourdera), on podeu aprofitar per fer-li una visita (per més informació consulteu la web del castell) i, sobretot, gaudir de les vistes panoràmiques que us ofereix de tot l’entorn. Seguint les indicacions que trobareu a dalt, mitjançant fites, haureu d’iniciar el camí cap a Gaserans tot voltant el castell, senyalitzat amb fites de seguiment i banderoles.

La major part d’aquest tram discorre per paisatges boscosos, bàsicament suredes. El primer tram d’itinerari, la baixada del turó de Montsoriu, és un sender per dins del bosc, amb un pendent considerable, però de seguida el corriol es converteix en pista forestal. Tota la resta de l’itinerari és principalment per pista forestal, en un entorn forestal mediterrani. És important, com en tot el recorregut, que no us desvieu del camí i feu cas de les recomanacions de seguretat i de respecte a la natura, especialment perquè us trobareu en una àrea amb un elevat perill d’incendi forestal durant l’estiu.

Ja al final del tram arribareu a l’església de Sant Llorenç de Gaserans on trobareu el plafó de la ruta. Aquí acaba el tram, però tingueu en compte que no és una zona urbana amb serveis, pel que heu de planificar bé el retorn o la continuació de la ruta.