Tram estació de tren – Massanes

Descripció del tram

L’itinerari d’enllaç entre l’estació de tren de Maçanet – Massanes fins a Massanes és un agradable passeig per pistes forestals entre boscos. Forma part de l’itinerari d’enllaç entre l’estació de Maçanet – Massanes i l’itinerari principal de la ruta de la Tordera, que està dividit en dos trams, el primer entre l’estació de tren i el nucli de Massanes, que podeu consultar en aquesta fitxa, i el següent entre Massanes i Hostalric, que podeu consultar en aquest enllaç. El tram que ens ocupa aquí, entre l’estació de tren i Massanes, és un senzill passeig de poc més de 4 quilòmetres, amb un desnivell acumulat de pujada de 104m, que té lloc principalment entre boscos i pistes forestals molt tranquil·les.

Recordeu que durant l’itinerari, no us heu de desviar del camí senyalitzat i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Més informació del tram…

Un dels punts on iniciar la ruta de la Tordera és a l’estació de tren de Maçanet-Massanes, on podeu arribar amb el tren i començar el recorregut. Només sortir de l’estació, us trobareu amb el plafó de la ruta i la primera banderola de seguiment, que us indica que heu de seguir la pista cap a l’esquerra i on veureu que ja s’alerta als conductors que la via és compartida amb senderistes i ciclistes. Aquesta pista us portarà a creuar per un pas superior les vies del tren, moment en el que el ferm es torna pavimentat. Una vegada creuades les vies, passareu per davant de l’església de Sant Josep Obrer i us dirigireu cap a la carretera GI-555.

Quan arribeu a l’alçada d’aquesta carretera, o bé la creueu a nivell, prenent molta atenció tal i com indica la senyalització (es tracta d’una carretera amb molt de trànsit), o bé agafeu la petita variant que veureu indicada en les banderoles de seguiment, que us convida a creuar la carretera per un pas inferior, aprofitant el pont d’aquesta carretera sobre la riera de Massanes. Només heu d’evitar el pas inferior per la riera en cas de riuades i fortes pluges. Després de superar la GI-555, continueu la ruta per una pista forestal molt tranquila i agradable, que us portarà per Can Ramilans fins a l’Estació Potabilitzadora d’Aigua. En aquest punt, heu de seguir la nova pista que us trobeu a mà esquerra, seguint les indicacions de les banderoles, que us portarà fins al Mas Coll i, en pocs metres, fins a la carretera del barri de Cambrerol, que ja us conduirà fins a Massanes.

El tram finalitza just quan arribeu al carrer Major, on hi ha un petit parc infantil i el magatzem municipal, a la paret del qual trobareu el plafó de la ruta.  Recordeu que durant tot el tram anireu trobant banderoles de seguiment de la ruta i marques de pintura grogues, que segueixen la nomenclatura clàssica de senderisme: un ratlleta indica que esteu en el bon camí, una creu que esteu en camí equivocat i una marca en angle de 90º us indica un canvi sobtat de direcció o gir.