Tram Gaserans – La Batllòria

Descripció del tram

Com a conseqüència dels importants desperfectes del temporal Glòria, part d’aquest tram està tallat al pas degut a la desaparició del camí a la llera de Sant Feliu de Buixalleu i de la passera que permetia creuar el riu Tordera. Actualment trobareu senyalitzat sobre el terreny un desviament entre l’antiga passera d’en Perxistor (metàl·lica) i el poble d’Hostalric (accés pont Autopista). Mentrestant heu d’utilitzar la proposta de desviament de traçat que us indiquem al mapa d’itinerari o descarregar-vos el track del desviament de wikiloc.

El tram Gaserans – La Batllòria, a causa sobretot de la seva llargada, és un itinerari de dificultat moderada, que comprèn 12,5 quilòmetres de longitud i un desnivell acumulat positiu de només 38m. L’inici del tram té lloc a l’església de Sant Llorenç de Gaserans, al terme municipal de Sant Feliu de Buixalleu, i el final és a La Batllòria, un petit nucli urbà pertanyent al municipi de Sant Celoni, que disposa d’alguns serveis a la vostra disposició, com bar-restaurant, comerços, etc. Es tracta d’un tram compartit amb senderistes i usuaris de la bicicleta.

A l’inici del tram disposeu d’aparcament, als voltant de l’església de Gaserans, i hi trobareu el plafó informatiu de la ruta. Per iniciar el recorregut cal que us dirigiu cap a la carretera de Gaserans a Grions, on veureu la primera banderola de seguiment. Els primers metres de la ruta discorren per aquesta via pavimentada, de molt baix trànsit, fins que es separa per una pista forestal, que us portarà primer fins a Hostalric, on no entrareu, i després us dirigirà cap a la Tordera, que us acompanyarà fins a La Batllòria. Recordeu sempre que no us heu de desviar del camí senyalitzat i heu de respectar en tot moment la flora i la fauna de l’entorn.

Més informació del tram…

RECORDEU: ABANS D’INICIAR AQUEST TRAM, CONSULTEU EL DESVIAMENT DEL RECORREGUT O DESCARREGUEU EL TRACK DEL DESVIAMENT.

El tram de la Tourdera des de Gaserans fins a La Batllòria és un passeig de 12,5 quilòmetres de longitud amb només 38m de desnivell de pujada. Per tant, és un tram que per la seva llargada el considerem moderat, però que us permetrà conèixer el tram baix de la riera d’Arbúcies i el tram mitjà del riu Tordera, amb tots els seus valors naturals. L’inici de la ruta és al plafó que trobareu a l’església de Sant Llorenç de Gaserans, on trobareu aparcament per al cotxe. Tingueu en compte que al voltant no hi ha serveis, pel que caldrà que vingueu ben proveïts per fer la ruta. Des de l’església, agafant la direcció cap a la carretera, trobareu les indicacions de la Tourdera amb banderoles de seguiment i amb marques de pintura grogues que us acompanyaran tot el recorregut.

Pel que fa al ferm, la primera part de l’itinerari té lloc per una via pavimentada de molt baix volum de trànsit, que després d’aproximadament un quilòmetre deixareu per agafar una pista forestal que us acompanyarà ja tota l’estona. Durant aquest tram de pista forestal, travessareu la riera d’Arbúcies per un gual canalitzat i la resseguireu per l’altre riba fins que us trobareu amb l’itinerari principal de la ruta a Hostalric. En aquest punt, podeu arribar-vos a Hostalric, tot i que el camí cap a La Batllòria va en direcció oposada, passant pel Parc de les Rieres fins a trobar el riu Tordera. Recordeu que sempre heu de seguir les indicacions amb banderoles i/o les marques de pintura de color groc, i sempre heu de seguir les indicacions cap a La Batllòria.

Des d’aquest punt seguireu un recorregut pel costat mateix del riu Tordera, on trobareu pollancredes, la zona humida de les Llobateres, cultius d’oliveres, etc., sempre per pista forestal, fins que arribareu a la passera que us portarà cap a La Batllòria. En aquest moment, veureu una banderola de seguiment i haureu de creuar per aquesta passera per sobre del riu Tordera, que en pocs metres us portarà fins a La Batllòria, on trobareu alguns serveis de bar i restauració.