Tram Hostalric – Gaserans

Descripció del tram

ATENCIÓ: aquest tram presenta una incidència derivada del temporal Glòria pel que heu de saber que si voleu fer el tram haureu de travessar el curs de la riera d’Arbúcies directament i us mullareu els peus (veure incidència).

El tram Hostalric – Gaserans presenta una baixa dificultat, amb un recorregut de 7km de longitud, un desnivell acumulat positiu de només 74m i un desnivell de baixada de 19m. L’inici del tram té lloc a Hostalric, concretament davant l’oficina de Turisme i seu del centre gastronòmic Domus Sent Soví, i acaba a l’església de Sant Llorenç de Gaserans. A Hostalric disposareu d’una àmplia oferta turística, amb bars, restaurants, comerços, equipaments municipals, etc., però recordeu que a Gaserans no en trobareu, pel que cal que ho tingueu en compte a l’hora de preparar la ruta.

A Hostalric disposeu de zones d’aparcament públic molt properes (darrera l’oficina de turisme) i hi trobareu el plafó informatiu de la ruta. Per iniciar el recorregut cal que us dirigiu cap al carrer Raval, que agafareu en direcció de pujada fins a la Plaça dels Bous on veureu les indicacions de seguiment de la ruta. Des d’Hostalric passareu primer per l’itinerari principal de la ruta, al costat del riu Tordera, fins que trobareu la riera d’Arbúcies, que seguireu en direcció cap a Gaserans.

Més informació del tram…

El recorregut del tram de la Tourdera des d’Hostalric fins a Gaserans és un senzill passeig de gairebé 7 quilòmetres de longitud amb 74m de desnivell de pujada. Per tant, és un tram fàcil que us permetrà conèixer un tram del recorregut principal de la Tourdera, amb el riu Tordera, i un tram de la ruta de la riera d’Arbúcies, en el tram baix d’aquesta riera. L’objectiu final és arribar fins a Sant Llorenç de Gaserans, que pertany al municipi de Sant Feliu de Buixalleu.

Per fer la ruta, cal que des del plafó de la ruta que hi ha davant l’oficina de turisme us dirigiu cap al carrer Raval i, en direcció de pujada, aneu cap a la plaça dels Bous, on trobareu indicacions de la ruta que us marcaran el camí cap a les hortes d’Hostalric. Seguiu sempre les indicacions amb banderoles i les marques de pintura de color groc. Durant el recorregut passareu per les hortes, pel riu Tordera, per la riera d’Arbúcies, etc., sempre per pista forestal, fins que arribareu a la carretera de Grions a Gaserans. En aquest moment, haureu d’agafar aquesta via pavimentada, que tot i presentar un volum de trànsit molt baix, fa que hagueu de prendre atenció a la circulació. En aproximadament un quilòmetre arribareu a l’església de Sant Llorenç de Gaserans, on acaba aquest tram i comença el següent.

Recordeu que a Gaserans no trobareu serveis associats, així que planifiqueu bé la ruta abans de començar i tingueu en compte aquest aspecte.