Tram La Batllòria – Gualba

Descripció del tram

El tram La Batllòria – Gualba és un tram fàcil, de 6,3 quilòmetres de longitud, en el qual es circula per l’antic camí ral de Gualba i el PR-C 211, en un passeig tranquil entre pistes forestals, conreus i boscos. Es tracta d’un itinerari d’enllaç des del traçat principal de la ruta de la Tordera fins al poble de Gualba, als peus del Montseny. L’inici del tram té lloc al carrer La Tordera de La Batllòria, que seguint les indicacions cap a Gualba, us farà travessar la carretera C-35 per un pas inferior fins arribar a l’estació de tren de Gualba. Una vegada abandoneu l’estació de tren, que travessareu per un pas inferior a les vies, heu de prendre precaució, ja que circulareu per una zona asfaltada de baix trànsit. Observareu que en gran part del recorregut seguireu les marques de la Tourdera, però també les de l’antic camí ral de Gualba. Durant la ruta, no us desvieu del camí senyalitzat i respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Més informació del tram…

Aquest tram de Ruta de la Tourdera, entre el nucli de La Batllòria i la vila de Gualba, és compartit en tot el seu recorregut amb senderistes i usuaris de la bicicleta. En total, es tracta de 6,3 quilòmetres de recorregut, amb un desnivell de pujada acumulat de 105 metres, però la dificultat general és baixa. A l’inici de la ruta, al costat del plafó, trobareu una banderola de seguiment que us indicarà el camí a seguir, tant si aneu amb bicicleta o si aneu a peu.

Una vegada comenceu a seguir la direcció cap a Gualba, primer haureu de creuar per un pas inferior la carretera C-35 i, després, l’estació de tren i les vies per un pas inferior també. En aquest moment, ja començareu a circular seguint l’antic camí ral de Gualba i el PR-C 211. Els primers 600m de ruta heu de prendre especial atenció, ja que us trobareu amb un tram asfaltat, amb baixa circulació, i uns 200m pel voral de la carretera BV-5115. Una vegada superats aquests metres, arribareu a l’accés a la urbanització de Can Pla, on una banderola de seguiment us indicarà el camí cap a Gualba i, també, us oferirà la possibilitat de desviar-vos fins al nucli de Gualba de Baix, situat al costat de la Tordera.

Seguint per la ruta, us dirigireu cap a la zona del Rieral de la Barceloneta, tot un tram on l’itinerari passa per pistes forestals que enllacen diferents masies (Can Pere Maimó, Vil·la Maria, Can Cortina, etc.), entre les quals hi ha el Restaurant Can Pascual, que disposa també de zona de picnic, o l’hotel Masferrer, situat a Can Masferrer, entre d’altres. Per tant, es tracta d’un tram de ruta d’elevat interès i en el que trobareu alguns serveis de bar, picnic o hotel.

Una vegada deixeu les últimes cases, entrareu en un dels trams del camí ral de Gualba més interessants, especialment a l’entorn del Torrent de Can Sivina, en el qual l’itinerari es converteix en un sender d’amplada considerable, amb zones de protecció, una passera pel torrent, etc., tot en un entorn molt agradable, atractiu i ben resguardat del sol per les cobertes dels arbres. Aquest camí ens dirigirà fins al poble, passant primer l’entorn de Les Cases Blanques i fins a trobar la riera de Gualba, que un cop la creueu ja estareu pràcticament al poble. Si voleu més informació turística de Gualba, no deixeu de visitar el punt d’informació turística de Can Figueres, assegurant-vos dels horaris d’obertura.