Tram Massanes – Hostalric

Descripció del tram

El tram Massanes – Hostalric és un tram molt fàcil, d’aproximadament 4,5 quilòmetres de longitud, que enllaça els nuclis urbans de Massanes i Hostalric. L’itinerari s’inicia al carrer Major, davant del magatzem municipal, just a l’entrada del poble de Massanes i on hi ha el plafó de la ruta de la Tordera (a la mateixa paret del magatzem). Si veniu amb cotxe trobareu aparcament sense problemes. Per començar, heu de sortir del poble pel carrer major, cap a la carretera GIV-5121, però abans us podeu aprovisionar d’aigua a la font que trobareu just al parc infantil del costat del magatzem municipal.

Cal que seguiu sempre les indicacions de la Tourdera (banderoles de seguiment) o les marques grogues en pintura que trobareu en tot el recorregut. Recordeu que durant l’itinerari, no us heu de desviar del camí senyalitzat i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Més informació del tram…

Per fer el tram de Ruta de la Tourdera entre Massanes i Hostalric, que és compartit en tot el seu recorregut amb senderistes i usuaris de la bicicleta, caldrà primer que us acosteu fins a Massanes. Al poble, trobareu aparcament i el tram s’inicia al magatzem municipal que hi ha al carrer major, just a l’entrada del poble per la carretera GIV-5121. A la mateixa paret del magatzem, veureu el plafó de la ruta, que en aproximadament 4 quilòmetres us portarà fins a la vila medieval d’Hostalric. Es tracta d’un tram molt fàcil, que sobretot té lloc per via pavimentada, la qual es troba molt ben senyalitzada sobre el ferm (passos de vianants, carrils bici, zones vermelles de reducció de velocitat pels vehicles, etc…

Durant tot el tram anireu trobant banderoles de seguiment de la ruta i marques de pintura grogues. El codi de seguiment d’aquestes marques grogues són els típics de qualsevol itinerari senyalitzat amb pintura: un ratlleta indica que esteu en el bon camí, una creu que esteu en camí equivocat i una marca en angle de 90º us indica un canvi sobtat de direcció o gir. També veureu que en zones on coincidiu amb vehicles s’han senyalitzat en vermell parts de la calçada i s’han afegit els logos de la ruta per facilitar el seguiment.

El primer tram de la ruta és compartit amb la carretera GIV-5121, pel que cal que prengueu atenció amb els aproximadament 850 metres de baixada fins que us desviareu per una pista asfaltada lateral. Des d’aquest punt i fins a Hostalric el trànsit serà molt baix. Primer passareu pel polígon industrial de Massanes, amb un carril segregat del trànsit, després passareu per la urbanització de Can Tià Camps i, finalment, arribareu a Hostalric, travessant per un pas inferior la variant d’Hostalric. Una vegada arribeu a Hostalric us trobareu primer amb la seu de la policia local. Si aneu a peu, només cal que pugeu pel carrer Ravalet fins que arribeu a la Torre dels Frares, davant l’ajuntament, on a mà esquerra trobareu el final del tram davant de l’oficina de turisme (Domus Sent Soví). Si aneu en bicicleta, cal que pugeu per l’avda. Coronel Estrada, ja que sinó aniríeu en direcció prohibida. Una vegada arribeu a la plaça dels Bous, podreu dirigir-vos sense problemes de direccionalitat cap a l’oficina de turisme (Domus Sent Soví), on finalitza el tram.