Tram Palafolls – Tordera

Descripció del tram

El tram de la ruta de la Tordera entre Palafolls i Tordera és de 6,8 quilòmetres de longitud i us permetrà enllaçar aquests dos municipis en un agradable passeig entre zones de conreu, boscos o al costat del propi riu. L’itinerari s’inicia a Palafolls, a l’encreuament entre l’Avda. Pau Casals i l’Avda. de la Ribera de la Burgada, on trobareu el plafó de la ruta i una primera banderola indicant-vos el recorregut cap a Tordera. I finalitza a al poble de Tordera, just al Pont de Ferro que us donarà accés també a l’estació de tren. Pràcticament la meitat final del recorregut té lloc pel passeig fluvial de la Tordera, totalment segregat del trànsit, mentre que la resta té lloc per pista forestal de molt baix trànsit o per zona urbana. Recordeu que durant l’itinerari, no us heu de desviar del camí senyalitzat, seguint la senyalització de la ruta, i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Més informació del tram…

Per fer el tram de la Tourdera entre Palafolls i Tordera, que és coincident tant per a senderistes com per usuaris de la bicicleta, haureu de caminar un total de 6,8 quilòmetres de recorregut , amb un desnivell de pujada acumulat de només 21 metres, pel que la dificultat general del traçat és molt baixa. A l’inici de la ruta, a la creuïlla entre l’Avda. Pau Casals i l’Avda. de la Ribera de la Burgada, trobareu un plafó informatiu de la ruta, aparcament per les immediacions i, alhora, podeu aprofitar fer una visita dels diferents edificis singulars de Palafolls, obra de coneguts arquitectes, com el Palauet o la biblioteca, o bé gaudir dels serveis que us ofereix Palafolls, amb comerços, bars, restaurants, etc.

La ruta l’iniciareu seguint l’Avda. Pau Casals en direcció nord, seguint la direcció que us marca la banderola. Abans d’arribar al final de l’avinguda, però, tindreu l’oportunitat de desviar-vos cap al Castell de Palafolls, que es troba a 1.400m de de la ruta. Trobareu una petita banderola de seguiment en un fanal que us indica la direcció a seguir, que és el carrer Camí del Castell. Si continueu la ruta, just a la sortida del poble haureu d’agafar una pista forestal entre arbres, que us portarà cap al Pla de Mas Tortòs, una zona agrícola amb importants plantacions de viverisme, així com al Molí d’en Puigverd, que actualment acull la fundació privada sense ànim de lucre El Molí d’en Puigverd.

Una vegada passeu el molí, haureu de caminar uns 1.300 metres pel polígon industrial d’en Puigverd, que podreu fer per sobre de la vorera per més seguretat. En acabar el polígon, i seguint sempre les banderoles de seguiment, agafareu una pista forestal que us portarà fins al Passeig fluvial de la Tordera, just al costat del riu Tordera, que seguireu ja fins al poble de Tordera. En aquest itinerari, que es troba totalment segregat del trànsit, passareu per sota del Pont de la N-II, una important obra arquitectònica, passareu entre una petita zona d’hortes i arribareu a Tordera, on el tram finalitza just al conegut Pont de Ferro, que podeu aprofitar per tenir unes bones vistes del riu Tordera i on trobareu també el plafó de la ruta al costat. Des del pont, també podeu arribar a l’estació de tren de Tordera, que trobareu perfectament senyalitzada.