Tram Sant Celoni – La Batllòria

Descripció del tram

El tram de la ruta de la Tordera entre Sant Celoni i La Batllòria és un itinerari de dificultat baixa, de 6,7 quilòmetres de longitud, que discorre en paral·lel a la Tordera. La ruta s’inicia davant de l’estació de tren de Sant Celoni, on trobareu el plafó de la ruta i una primera banderola indicant-vos el recorregut cap a a la Tordera pel carrer Esteve Mogas. La finalització del tram és al nucli de la Batllòria, també pertanyent al municipi de Sant Celoni, des d’on podeu arribar ràpidament a l’estació de tren de Gualba, molt propera. La ruta té lloc en la seva major part per pista forestal, de molt baix trànsit rodat, i sempre en paral·lel a la Tordera, pel que obtindreu diferents vistes d’aquest riu tant emblemàtic pel territori.

Recordeu que durant l’itinerari, no us heu de desviar del camí senyalitzat, seguint la senyalització de la ruta, i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura. Tant a l’inici del recorregut, com al final, trobareu aparcament si us hi dirigiu en cotxe, tot i que és important remarcar que en els dos punts podeu accedir fàcil i ràpidament a les estacions de tren de Sant Celoni i de Gualba.

Més informació del tram…

Si ja esteu decidits a fer aquest tram de la ruta de la Tourdera entre Sant Celoni i La Batllòria, veureu que tant els senderistes com els usuaris de la bicicleta passareu pel mateix camí, excepte en un petit punt al Meandre del Pla de Lloró, on els senderistes podeu gaudir d’una petita variant no apta per bicicletes. En total, es tracta de 6,7 quilòmetres de recorregut, sense desnivell de pujada ja que seguireu la Tordera aigües avall. Per tant, es tracta d’un tram de dificultat molt baixa.

La ruta l’iniciareu a l’estació de tren de Sant Celoni, on hi ha el plafó de la ruta. Des d’allà, ja visualitzareu en un fanal d’enllumenat la primera banderola de seguiment, de tamany petit, que us indica la direcció cap al carrer Esteve Mogas. A mig carrer, i també seguint aquest tipus de banderoles petites, creuareu les vies del tren per un pas inferior i ja iniciareu el descens fins a la Tordera passant per una zona de polígon, fins que arribareu a la passera de Can Pàmies, que us permetrà creuar la Tordera. Des d’aquest punt, cal que agafeu la direcció cap a La Batllòria, sempre mirant les banderoles de seguiment per no agafar el camí erroni, per una pista amb molt poc trànsit rodat. Durant uns 5,5 quilòmetres seguireu per aquesta pista, que us oferirà diferents vistes del riu Tordera en el seu tram mitjà, fins que trobareu el pont de la Batllòria, que haureu d’agafar per anar al nucli de població i acabar el tram.

Abans d’arribar a la Batllòria, us trobareu amb una petita variant per senderistes, que allarga el camí uns metres, i que ressegueix aquest meandre del riu Tordera. I, en aquest punt, també us podreu desviar, creuant la Tordera per un petit gual, cap a Gualba de Baix. Amb les indicacions verticals sempre podreu veure indicats tots aquests punts. Tant a Sant Celoni, com a La Batllòria, podreu trobar serveis associats a la ruta, especialment bars, restaurants, comerços, estació de tren, etc. Així mateix, a Sant Celoni disposeu també d’oficina de turisme.