Tram Massanes – estació de tren

Descripció del tram

L’itinerari d’enllaç entre Massanes i el traçat principal de la ruta de la Tordera s’estén des de l’estació de Tren de Maçanet – Massanes fins a Hostalric. Tanmateix, aquest itinerari d’enllaç el tenim dividit en dos trams, el primer entre l’estació de tren i el nucli de Massanes, que podeu consultar en aquesta fitxa, i el següent entre Massanes i Hostalric, que podeu consultar aquí. El tram entre Massanes i l’estació de tren és un agradable passeig de 4,1 quilòmetres, amb només 31 m de desnivell acumulat de pujada, que té lloc principalment entre boscos i pistes forestals molt tranquiles.

Recordeu que durant l’itinerari, no us heu de desviar del camí senyalitzat i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Més informació del tram…

Des del poble de Massanes us podeu acostar a l’estació de tren de Maçanet-Massanes tot seguint la ruta de la Tordera. Concretament, el tram s’inicia al magatzem municipal, ubicat al carrer Major, just a l’entrada del poble per la carretera GIV-5121. Des d’aquest punt, on observareu el plafó de la ruta, cal que seguiu les indicacions cap a l’estació de tren que veureu en unes petites banderoles urbanes, o bé seguint les marques de seguiment de color groc que trobareu durant tot el recorregut. Durant tot el tram anireu trobant banderoles de seguiment de la ruta i marques de pintura grogues, que segueixen la nomenclatura clàssica de senderisme: un ratlleta indica que esteu en el bon camí, una creu que esteu en camí equivocat i una marca en angle de 90º us indica un canvi sobtat de direcció o gir.

Així doncs, seguint la ruta agafareu, en primer lloc, la carretera del barri Cambrerol fins al trencant del Mas Coll, on trobareu una banderola de seguiment. A partir d’aquest punt agafeu ja una pista forestal, que us portarà pels boscos de la zona fins a l’Estació de Potabilització d’Aigua, just a la riera de Massanes, on agafareu una altra pista, també senyalitzada amb una banderola de seguiment. Des d’aquest punt continuareu per una altra pista entre boscos, en un agradable passeig, passant per davant de Can Ramilans, fins que arribareu a la carretera GI-555. En aquest punt, tal i com us indica la senyalització existent, podreu creuar la carretera al mateix nivell prenent molta atenció al trànsit, o bé podeu fer una petita variant per la riera de Massanes, aprofitant el pont de la carretera GI-555 sobre aquesta riera. Només heu de tenir en compte que en cas de riuades no podeu agafar aquesta petita variant.

Una vegada superat el pas de la carretera, ja us queden només uns 950 metres fins a l’Estació de Tren, passant primer per l’església de Sant Josep Obrer i travessant per un pas superior les vies del tren, tot per una via recentment pavimentada i que és compartida amb vehicles.