En el marc del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació que està desenvolupant el Consell Comarcal de la Selva, durant el mes d’octubre ha tingut lloc un cicle de seminaris gratuits dirigits a l’empresariat turístic i als ens locals, per ajudar en el procés de creació de producte turístic.
En el marc del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació que està desenvolupant el Consell Comarcal de la Selva, durant tot el segon semestre del 2025 tindran lloc un seguit d’actuacions dirigides a l’empresariat turístic i als ens locals, per fer que el territori on el Consell Comarcal desenvolupa els seus projectes sigui més sostenible i de major qualitat. Entre aquests projectes, per tant, hi figuren la “Ruta de la Tordera i riera d’Arbúcies (Tourdera)”.
Entre aquestes actuacions hi ha un cicle de tres seminaris sobre creació de producte turístic, amb l’objectiu de promoure productes innovadors, digitals i sostenibles que posin en valor els recursos del territori, diversifiquin l’oferta i contribueixin a la desestacionalització.
El primer dels seminaris va tenir lloc a Blanes el dia 3 d’octubre, amb el títol de “Creació de producte turístic i noves tendències“, i va comptar amb la presència del regidor de l’ajuntament de Blanes, el sr. Joan Felip Fures, i de la consellera de turisme Jennifer Pérez, acompanyada pel vicepresident tercer, Albert Sans. La sessió va anar a càrrec del sr. Jaume Marín, que va va mostrar la importància de tenir en compte els múltiples factors que poden afectar la creació del nostre producte turístic: públic al que ens dirigim, concreció, diferenciació, experiència de l’usuari, etc. A la segona part de la sessió va portar a terme una dinàmica molt pràctica i participativa en la que es va destacar la importància de crear xarxa entre els diferents empresaris, així com de ser creatius durant tot el procés, saber concretar una proposta atractiva, viable i redible, etc. A més de ser una sessió molt didàctica, els participants varen valorar molt positivament la sessió pel to distès i amè!

El segon seminari va tenir lloc el dia 17 d’octubre a Hostalric, amb el títol “Transformació digital, comunicació i sostenibilitat” i va comptar amb la presència de l’alcalde d’Hostalric, Nil Papiol, i la consellera de turisme, Jennifer Pérez. En aquest taller, que va impartir la sra. Gemma Sunyer de l’empresa Tamago the studio, es va parlar de com potenciar el valor dels productes turístics mitjançant estratègies de comunicació efectives, eines digitals assequibles i enfocaments sostenibles, fent èmfasi a les Xarxes Socials de major ús. També es va parlar sobre la construcció d’un discurs propi en un entorn digital saturat, la incorporació de la sostenibilitat al relat de marca i la implementació de solucions tecnològiques per a pimes turístiques.

Finalment, el dia 31 d’octubre s’ha realitzat un tercer seminari titulat “Promoció, comercialització i accessibilitat” al Balneari Vichy Catalán a Caldes de Malavella (de 9h a 13h). Aquest seminari, que va comptar amb la benvinguda de la consellera de turisme, Jennifer Pérez, va consistir en una sessió més pràctica on els diferents assistents, d’àmbits molt diversos (ajuntaments, allotjaments, serveis culturals, etc.), varen poder compartir experiències i generar sinèrgies. La sessió ha fet èmfasi a la importància de l’accessibilitat en la creació de productes turístics, que ha explicat la Charo Errando, junt amb aspectes de promoció i comercialització, més habituals en aquest tipus de seminaris. La sessió ha comptat també amb la presentació de casos pràctics, com el projecte Montseny Via Natural, presentat pel tècnic de l’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera, Xavier Muntasell.

Moltes gràcies a tots els assistents a les sessions!

















