Després de mesos d’obres, a finals de juliol es va inaugurar oficialment la via ciclista que uneix el nucli urbà de Breda i l’estació de ferrocarril de Riells i Viabrea-Breda, tram que forma part íntegrament del tram de la Tourdera entre Riells i Viabrea i Breda. Aquest era el darrer tram en construcció de la Tourdera, més enllà de les obres que encara manquen per realitzar com a conseqüència del temporal Glòria.
Des que es va inaugurar oficialment la ruta de la Tordera en tota la seva totalitat l’estiu del 2019, només mancava aquesta obra per acabar el recorregut al 100%. I és que el projecte va patir molts endarreriments, va patir modificacions importants, es va haver de tornar a licitar, etc. I, a més, cal tenir en compte l’impacte de la Covid19 i el confinament, que també ha contribuït a allargar l’acabament de les obres.
Amb aquest itinerari, més enllà de la ruta de la Tordera, el territori ha adquirit una obra molt important perquè dóna molta seguretat en la mobilitat quotidiana de la gent i fomenta tant el senderisme com la bicicleta. De fet, si circuleu per la carretera entre Breda i Riells de seguida veureu la quantitat d’usuaris que utilitzen la nova via. Si a tota la població local que utilitza i utilitzarà la via, hi sumem els usuaris provinents del cicloturisme o de l’excursionisme, al final tenim una infraestructura que amb poc temps serà amortitzada.
La obra realitzada consta d’un traçat de 2 quilòmetres paral·lel a la carretera GI-552, de 3 metres d’amplada, pavimentat amb asfalt i totalment segregat de la carretera (separat per una distància entre 3 i 5,5 metres al llarg del recorregut). En el traçat també ha calgut construir un pont de 25 metres de llargada i 3,4 metres per sobre de la Riera de Breda i ha calgut adaptar la cruïlla entre les carreteres GI-552 i GIV-5523.
Esperem que es tracti d’un tram interessant i us animeu ben aviat a provar-lo! Us deixem algunes fotografies de la via: