Tram Fogars de la Selva – Massanes

Descripció del tram

El tram entre Fogars de la Selva i Massanes és un itinerari, compartit amb bicicletes i vianants, de poc menys de 7,5 quilòmetres i que es pot considerar fàcil, malgrat el desnivell de pujada acumulat de 126 metres. Es tracta bàsicament d’un passeig des de l’església de Sant Cebrià de Fogars de la Selva, passant per Hostalric (no s’arriba a entrar al poble), fins al nucli de Massanes. Si veniu amb cotxe trobareu aparcament sense problemes a l’entorn de l’església. Per començar la ruta, només heu de seguir les indicacions de la banderola que trobareu just al costat del plafó d’inici de la ruta, que indica Hostalric i Massanes. Cal que us aigües amunt del riu Tordera, per la carretera asfaltada seguint les marques grogues i, en uns 700m, ja trobareu la primera banderola de seguiment.

L’itinerari, que té lloc en bona part per vies pavimentades, es troba senyalitzat en tot moment per les marques de seguiment de la ruta, però també presenta importants actuacions sobre el ferm com pintura per tal d’alertar als conductors que la via és compartida en alguns punts, passos de vianants segurs, carrils bici segregats, etc. Recordeu que durant l’itinerari, no us heu de desviar del camí senyalitzat i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Foto de capçalera: Vadebici.

Més informació del tram…

Aquest tram de Ruta de la Tourdera, entre Fogars de la Selva i la vila d’Hostalric, és compartit en tot el seu recorregut amb senderistes i usuaris de la bicicleta. En total, es tracta de poc més de 7 quilòmetres de recorregut, amb un desnivell de pujada acumulat de 126 metres, pel que la dificultat general del traçat és baixa. A l’inici de la ruta, a l’església de Sant Cebrià de Fogars, trobareu una banderola de seguiment que us indicarà el camí a seguir des d’aquest punt, tant si aneu amb bicicleta o si aneu a peu, així com un plafó amb informació de la Tourdera. Cal que us aigües amunt del riu Tordera, per la carretera asfaltada seguint les marques grogues i, en uns 700m, ja trobareu la primera banderola de seguiment.

A l’inici del tram, davant de l’església, també trobareu aparcament per estacionar el vostre vehicle si us heu acostat en cotxe. Una vegada comenceu a seguir la direcció cap a Hostalric, veureu que els primers 600m de recorregut són per una via asfaltada però de molt baix trànsit, que us portarà fins a la zona esportiva de Fogars de la Selva i molt a prop de l’ajuntament. Amb les banderoles verticals us serà molt fàcil seguir el recorregut, tot i que, en cas de dubte, només heu de seguir les marques grogues de seguiment que us indicaran que esteu en el bon camí. El codi de seguiment d’aquestes marques són els típics de qualsevol itinerari senyalitzat amb pintura: un ratlleta indica que esteu en el bon camí, un creu que esteu en camí equivocat i una marca en angle de 90º us indica un canvi sobtat de direcció o gir.

Doncs si continueu el camí, una vegada heu passat per la zona esportiva deixareu la via asfaltada i us endinsareu per una zona de pollancredes per pista forestal, que us tornarà a acostar cap a la Tordera. Quan acabeu de passar per totes les plantacions de pollancres, haureu de continuar tota l’estona en paral·lel al riu fins al final del tram, podent observar en tot moment la llera i la vegetació de ribera. Més endavant passareu entre el riu i el polígon industrial fins arribar el pont de la carretera BV-5122. Una vegada travesseu el pont, estareu a l’entrada d’Hostalric, on us trobareu primer amb la seu de la policia local. En aquest punt, i seguint la indicació Massanes, haureu de creuar pel pas de vianants de color vermell i passar per un pas sota de la variant d’Hostalric, fins que arribareu al carrer Joaquim Ruyra, en un tram de ruta compartit i on heu de prendre atenció al trànsit. Aquest carrer us portarà fins la urbanizació Can Tià Camps i, després, pel polígon industrial de Massanes, on circulareu per un carril bici segregat del trànsit. Seguint les indicacions, arribareu a la carretera de Massanes (GI-5121), la qual haureu d’agafar durant 850 metres fins al poble de Massanes, prenent molta atenció al trànsit, on acaba el tram.