Tram Hostalric – Fogars de la Selva

Descripció del tram

El tram Hostalric – Fogars de la Selva és un tram fàcil, d’aproximadament 4,5 quilòmetres de longitud, en el qual circulareu en gran part del recorregut pel costat mateix de la Tordera en un itinerari del tot planer. L’itinerari s’inicia davant l’oficina de turisme d’Hostalic, on trobareu el plafó de la ruta. Per començar, us heu de dirigir fins al carrer Ravalet i anar pendent avall, tot seguint les indicacions de la ruta cap a Fogars.

Recordeu que durant l’itinerari, no us heu de desviar del camí senyalitzat i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Més informació del tram…

Aquest tram de Ruta de la Tourdera, entre Hostalric i Fogars de la Selva, és compartit en tot el seu recorregut amb senderistes i usuaris de la bicicleta. En total, es tracta de 4,5 quilòmetres de recorregut aproximadament, amb un desnivell de pujada acumulat de tant sols 9 metres, pel que la dificultat general del traçat és molt baixa. A l’inici de la ruta, a davant de l’oficina de turisme d’Hostalric (Domus Sent Soví), trobareu un plafó de la ruta. Darrera mateix de l’oficina de turisme trobareu un ampli aparcament on podreu deixar el cotxe. Per iniciar el camí, heu de dirigir-vos cap al carrer Ravalet i agafar la direcció de baixada. En el tram anireu trobant banderoles de seguiment de la ruta i, fora del nucli urbà, també trobareu marques de pintura grogues.

Al final del carrer Ravalet, us trobareu amb la seu de la policia local d’Hostalric i amb la branca de la Tourdera per anar cap a Massanes. En aquest punt, estigueu atents a la direcció cap a Fogars de la Selva, que us dirigiran cap al pont que travessa el riu Tordera. Des d’aquest punt, i durant uns quilòmetres, anireu pel costat del riu i per darrera del polígon industrial de Fogars. Recordeu sempre seguir les banderoles verticals i, en cas de dubte, només heu de seguir les marques grogues de seguiment que us indicaran que esteu en el bon camí. El codi de seguiment d’aquestes marques són els típics de qualsevol itinerari senyalitzat amb pintura: un ratlleta indica que esteu en el bon camí, un creu que esteu en camí equivocat i una marca en angle de 90º us indica un canvi sobtat de direcció o gir.

Gairebé al final del tram, arribareu a la zona esportiva de Fogars de la Selva, molt a prop de l’ajuntament. En pocs metres, i també seguint les banderoles, heu d’arribar fins a Sant Cebrià de Fogars on acaba el tram i on trobareu el plafó de la ruta.