Tram La Batllòria – Hostalric

Descripció del tram

Com a conseqüència dels importants desperfectes del temporal Glòria, part d’aquest tram està tallat al pas degut a la desaparició del camí a la llera de Sant Feliu de Buixalleu i de la passera que permetia creuar el riu Tordera. Sobre el terreny trobareu senyalitzat un desviament entre l’antiga passera d’en Perxistor (metàl·lica) i el poble d’Hostalric (accés pont Autopista). Podeu consultar el desviament de traçat al mapa d’itinerari o descarregar-vos el track mitjançant wikiloc.

El tram de la Tourdera entre La Batllòria i Hostalric, que és compartit en tot el seu recorregut per senderistes i ciclistes, us permetrà conèixer el tram mitjà del riu Tordera i la confluència amb la riera d’Arbúcies. Es tracta d’un tram de baixa dificultat, amb un recorregut de 8km de longitud i pràcticament planer (desnivell acumulat positiu de 0m i desnivell acumulat de baixada de 21m). L’inici del tram té lloc a La Batllòria (confluència entre el Carrer de la Tordera i el Carrer de les Escoles) i, en 8 quilòmetres, us portarà fins al Parc de les Rieres d’Hostalric. És interessant remarcar que, des d’aquest punt, podeu anar directament al centre del poble pel Carrer Via Romana, o bé podeu continuar per la ruta de la Tordera tot ressenguint el riu Tordera fins a la Plaça dels Bous (centre històric d’Hostalric). Si escolliu aquesta segona opció, l’itinerari s’allarga fins als 12 quilòmetres.

Per iniciar el tram caldrà que seguiu les indicacions de la ruta en direcció a Hostalric. Primer baixareu pel Carrer de la Tordera, passant pel costat del camp de futbol, fins que travesseu la passera per sobre del riu Tordera, moment en el qual caldrà que seguiu el riu Tordera aigües avall fins a Hostalric. El tram acaba a la vila d’Hostalric, on disposareu d’una àmplia oferta turística, amb bars, restaurants, comerços, equipaments municipals, etc.

Més informació del tram…

RECORDEU: ABANS D’INICIAR AQUEST TRAM, CONSULTEU EL DESVIAMENT DEL RECORREGUT O DESCARREGUEU EL TRACK DEL DESVIAMENT.

El recorregut del tram de la Tourdera entre La Batllòria i Hostalric és un passeig molt senzill, d’entre 8 i 12 quilòmetres d’itinerari, segons on vulgueu acabar la passejada a Hostalric. Es tracta d’un tram molt planer amb uns desnivells molt i molt baixos que us permetrà descobrir el patrimoni natural dels marges del riu Tordera, el tram final de la riera d’Arbúcies (espai PEIN i Xarxa Natura 2000) o la zona humida de les Llobateres. Al mateix temps, al fer aquest tram podreu descobrir el patrimoni cultural associat a la vila medieval d’Hostalric (Fortalesa, recinte emmurallat, Torre dels Frares, etc.), us podreu desviar cap al Gorg d’en Perxistor (senyalitzat des de la ruta és un monument conmemoratiu on hi hagué un gorg on, segons diu la tradició, morí assassinat Ramon Berenguer II, Cap d’Estopes, a mans del seu germà Berenguer Ramon el Fratricida), etc.

Per fer la ruta, trobareu el plafó d’inici de La Batllòria entre els carrers de La Tordera i de les Escoles. Allà, on disposeu d’aparcament, caldrà que baixeu en direcció cap al camp de futbol i el riu Tordera, tot seguint les indicacions de la ruta. Una vegada travesseu el riu per sobre de la passera, enllaçareu amb l’itinerari principal de la ruta, que haureu d’agafar a mà esquerra en direcció a Hostalric. En tot moment estigueu atents a les banderoles de seguiment i a les marques grogues amb pintura. Durant el tram estareu en bona part del recorregut acompanyats pel riu Tordera, altres us en separareu una mica, etc. Aproximadament a la meitat del tram passareu per la zona humida de les Llobateres, una antiga extracció d’àrids restaurada com a zona humida, on podreu parar en algun dels aguaits per observar aus. Poc abans d’arribar a Hostalric, us trobareu amb la riera d’Arbúcies, just abans de barrejar les seves aigües amb les del riu Tordera. En aquesta zona també us trobareu amb l’enllaç de l’itinerari principal de la Tourdera amb l’itinerari de la riera d’Arbúcies.

Quan arribeu a Hostalric, podreu acabar el tram a la zona esportiva, just després de travessar la riera d’Arbúcies, o bé podreu continuar pel costat del riu Tordera fins al nucli antic d’Hostalric, on trobareu l’oficina de turisme. Si us queden forces, podeu aprofitar per fer una visita al poble, amb tot el seu llegat medieval, protagonitzat per la imponent Fortalesa. Recordeu que a Hostalric hi ha estació de tren i que molt a prop de La Batllòria (500m) trobareu l’estació de tren de Gualba, per on també passa la ruta. Així que pot ser una bona oportunitat per arribar a la ruta de forma senzilla, així com de retornar cap a casa vostra.