Tram La Batllòria – Sant Celoni

Descripció del tram

El tram de la ruta de la Tordera entre La Batllòria i Sant Celoni és un itinerari de dificultat baixa, de 6,7 quilòmetres de longitud, que discorre en paral·lel a la Tordera. La ruta s’inicia al carrer de la Tordera de La Batllòria (municipi de Sant Celoni), on trobareu el plafó de la ruta i una primera banderola indicant-vos el recorregut cap a a la Tordera seguint el mateix carrer en direcció sud. La finalització del tram és a l’estació de tren de Sant Celoni, des d’on podreu arribar ràpidament al centre del poble. La ruta té lloc en la seva major part per pista forestal, de molt baix trànsit rodat, i sempre en paral·lel a la Tordera, de manera que tindreu aquest riu tant emblemàtic a la vista en la major part de la ruta.

Recordeu que durant l’itinerari, no us heu de desviar del camí senyalitzat, seguint la senyalització de la ruta, i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura. Tant a l’inici del recorregut, com al final, trobareu aparcament si us hi dirigiu en cotxe, tot i que és important remarcar que en els dos punts podeu accedir fàcil i ràpidament a les estacions de tren de Sant Celoni i de Gualba.

Més informació del tram…

Si us animeu a fer aquest tram de la ruta de la Tourdera entre La Batllòria i Sant Celoni, veureu que tant els senderistes com els usuaris de la bicicleta passareu pel mateix camí, excepte en un petit punt al Meandre del Pla de Lloró, on els senderistes podeu gaudir d’una petita variant no apta per bicicletes. En total, es tracta de 6,7 quilòmetres de recorregut, amb un desnivell de pujada de 55 metres, ja que remuntareu la Tordera aigües amunt. Tot i això, es tracta d’un tram de dificultat baixa.

La ruta l’iniciareu al carrer de la Tordera de La Batllòria, on hi ha el plafó de la ruta. Des d’allà, cal que baixeu el carrer en direcció sud, seguint les banderoles de seguiment, fins que arribareu al pont de La Batllòria. Abans de marxar de la Batllòria, podeu aprofitar per visitar l’església de la Mare de Déu de l’Esperança o visitar algun comerç, bar o restaurant. Una vegada creueu el pont, caldrà que agafeu la direcció cap a Sant Celoni, trencant a la dreta, tal i com indiquen les banderoles. Una vegada creueu el pont, seguireu per una pista amb molt poc trànsit rodat fins que aproximadament a uns 5,5 quilòmetres arriba a la passera de Can Pàmies, que us permetrà accedir a Sant Celoni, concretament fins a l’estació de tren. Durant el trajecte per aquesta pista, gaudireu de diferents vistes del riu Tordera en el seu tram mitjà. Tanmateix, si feu la ruta a peu, poc després de creuar el pont de la Batllòria, us trobareu amb una petita variant per senderistes, que allarga el camí uns metres, i que ressegueix aquest meandre del riu Tordera. I, poc després d’aquest punt, també us podreu desviar, creuant la Tordera per un petit gual, cap a Gualba de Baix. Amb les indicacions verticals sempre podreu veure indicats tots aquests punts.

Tant a Sant Celoni, com a La Batllòria, podreu trobar serveis associats a la ruta, especialment bars, restaurants, comerços, on aprovisionar-vos o fer un petit descans, així com estació de tren a les dues localitats. Finalment, a Sant Celoni disposeu també d’oficina de turisme.