Tram Malgrat de Mar – Palafolls

Descripció del tram

El tram de la ruta de la Tordera entre Malgrat de Mar i Palafolls és de 7 quilòmetres de longitud i us permetrà enllaçar aquests dos municipis en un agradable passeig per les ribes i el Delta de la Tordera. L’itinerari s’inicia davant de l’estació de tren de Malgrat de Mar, on trobareu el plafó de la ruta. Seguint les indicacions de la primera banderola, cal que agafeu la direcció cap a cap a platges i desembocadura de la Tordera. El tram finalitza al poble de Palafolls, però abans tindreu l’oportunitat de desviar-vos fins a la desembocadura de la Tordera on observar la seva llacuna litoral. Durant aquest tram, bona part del recorregut té lloc per via segregada del trànsit, mentre que la resta té lloc per pistes de molt baix trànsit o per zona urbana. Tanmateix, per la zona hortícola de Malgrat, després de deixar les platges, la ruta passa pels camins del Pla i de Mas Bages, en una via pavimentada compartida amb vehicles. Recordeu que durant l’itinerari, no us heu de desviar del camí senyalitzat, seguint la senyalització de la ruta, i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Més informació del tram…

Per fer el tram de la Tourdera entre Malgrat de Mar i Palafolls, que és el mateix traçat tant per senderistes com per usuaris de la bicicleta, haureu de caminar un total de 7 quilòmetres de recorregut, amb un desnivell de pujada de només 10 metres, pel que la dificultat general del traçat és molt baixa. A l’inici de la ruta, davant de l’estació de tren de Malgrat de Mar, trobareu un plafó informatiu de la ruta, aparcament per les immediacions i, alhora, podreu gaudir dels serveis que us ofereix un municipi turístic com Malgrat, amb comerços, bars, restaurants, etc.

La ruta l’iniciareu agafant la direcció cap a les platges i la desembocadura de la Tordera, seguint la direcció que us marca la banderola. A pocs metres, passareu per un pas inferior per sota les vies del tren i arribareu al passeig marítim de Malgrat. Seguint novament la senyalització, passareu per diferents platges i arribareu fins al passeig de la Pomareda, on el traçat és molt fàcil de segui ja que està segregat amb tanca del trànsit rodat. Durant aquest tram, passareu just per darrera de la vegetació de dunes que es troben protegides per les plantes característiques d’aquests ambients.

Quan arribeu a la zona dels càmpings, abandonareu el camí segregat i agafareu el camí de Mas Bages i el camí del Pla, un tram de ruta que cal fer per una via compartida i, per tant, caldrà que prengueu atenció al trànsit. Malgrat això, es tracta d’un tram que té lloc entre les zones d’hortes de Malgrat de Mar, en ple Delta de la Tordera. Seguint el camí, arribareu fins al riu Tordera a la zona del gual del Pla. En aquest punt, veureu que les banderoles us indiquen si voleu continuar cap a la desembocadura de la Tordera (agafant un desviament de poc més d’un quilòmetre), o bé continuar el camí cap a Palafolls. En aquest punt, tornareu a entrar un camí totalment segregat del trànsit per sobre de la mota del riu Tordera.

El camí cap a Palafolls tindrà lloc pel costat mateix de la Tordera, alternant camí segregat i pista forestal, tot i que abans d’arribar al poble, passareu pel Parc Fluvial de la Tordera, amb les seves basses i zona de passeig i descans. Una vegada arribeu a Palafolls, la ruta us portarà fins al centre del poble, on veure edificis singulars com la biblioteca, el Palauet, etc. Alhora, a Palafolls tornareu a trobar serveis com bars, restaurants, comerços, etc., on descansar i proveir-vos.