Tram Mosqueroles – Sant Esteve de Palautordera

Descripció del tram

El tram Mosqueroles – Sant Esteve de Palautordera és un tram d’aproximadament 5 quilòmetres de longitud i de dificultat moderada, que presenta una variant exclusiva per a senderistes i una variant per bicicletes. L’inici del tram té lloc al nucli de Mosqueroles, que pertany al municipi de Fogars de Montclús, on disposeu d’aparcament i d’alguns serveis associats, com l’oficina de del Parc Natural del Montseny, on us oferiran informació turística, i un restaurant. El tram s’inicia davant de l’ajuntament, on hi ha el plafó de la ruta, i es dirigeix pel mig del nucli en direcció a Sant Esteve de Palautordera.

Seguint les indicacions que trobareu en tot l’itinerari, ja siguin banderoles o fites de seguiment, podreu fer la ruta i gaudir d’una bona passejada per un entorn natural i protegit com és el Parc Natural del Montseny, sempre sense desviar-vos del camí senyalitzat i respectant en tot moment la flora i la fauna de l’entorn. En aquest sentit, la ruta presenta una variant exclusiva per a senderistes, en la qual us podreu desviar 600m per pujar al castell de Montclús.

Variant bicicletes

El tram per a ciclistes, de 5,1 km de longitud, coincideix en tota la seva part inicial fins a  la zona de l’església de Santa Magdalena amb la variant senderista (1.100 metres). A partir d’aquest punt, els usuaris de la bicicleta, tal i com s’indica en les banderoles de seguiment, cal que seguiu per la mateixa pista forestal en un agradable descens que us portarà a passar per davant del circ CRIC, entre boscos mediterranis. Poc després de passar pel costat del circ, haureu de travessar la Tordera i, en pocs metres, ja us trobareu a Sant Esteve de Palautordera, on podreu visitar l’església de Sant Esteve i podreu aprofitar dels serveis que ofereix la població, com el punt d’informació turística, comerços, restaurants i bars, etc.

Variant senderista

La variant senderista d’aquest tram és de 4,9 km i s’inicia davant de l’ajuntament de Sant Esteve de Palautordera, on trobareu un dels plafons de la ruta. Seguint les indicacions amb fites i banderoles, els senderistes us heu de dirigir cap a la carretera BV-5119 i cap a la zona d’accés a la Masia Mariona, seu del Parc Natural del Montseny i punt d’informació turística. Abans de partir, podeu visitar l’església de Sant Martí de Mosqueroles. Malgrat el tram inicial de la ruta haureu de caminar uns 500 m per la carretera BV-5119, que és de baix trànsit, la resta de l’itinerari tindrà lloc per pistes i senders molt i molt tranquils.

Una vegada hagueu caminat uns 1.100 m, arribareu a l’església de Santa Magdalena, una edifici romànic inclòs a l’Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya, el qual no és visitable per l’interior. Seguint per la mateixa pista forestal, a uns 300m els senderistes i els usuaris de la bicicleta us separareu, seguint les indicacions d’una banderola de seguiment. En aquesta variant senderista, baixareu per una pista forestal amb fort pendent. Quan arribeu a baix de la pista, pràcticament abans d’arribar a la Tordera, podreu desviar-vos de l’itinerari uns 600m per pujar i visitar el castell de Montclús, una construcció del s. XI declarada bé cultural d’interès nacional i que fou propietat també dels Vescomptes de Cabrera. Per continuar l’itinerari, haureu de recuperar el camí que seguíeu fins al poble de Sant Esteve de Palautordera, passant molt a la vora de la Font de Sant Antoni, on us podreu aprovisionar d’aigua tot desviant-vos uns metres del camí.

A Sant Esteve de Palautordera, podreu visitar l’església de Sant Esteve i podreu aprofitar dels serveis que ofereix la població, com el punt d’informació turística, comerços, restaurants i bars, etc.