Tram Santa Maria de Palautordera – Sant Esteve de Palautordera

Descripció del tram

El tram de la Tourdera entre Santa Maria de Palautordera i Sant Esteve de Palautordera és un tram molt curt, de menys de 2 quilòmetres de longitud i de dificultat molt baixa, ja que els dos nuclis de població es troben molt propers. El que pot resultar interessant és que existeix una variant exclusiva per a senderistes i una variant per bicicletes. L’inici del tram té lloc a la carretera nova de Sant Esteve, molt a prop de l’antic escorxador de Santa Maria, on hi ha el plafó de la ruta. En aquest punt de Santa Maria de Palautordera, trobareu aparcament proper, comerços, bars i restaurants, etc., i si seguiu les banderoles de seguiment, podeu arribar a l’estació de tren del poble, malgrat es troba a 3,5 quilòmetres de distància.

Seguint les indicacions que trobareu en tot l’itinerari, ja siguin banderoles o fites de seguiment, podreu fer la ruta i gaudir de la passejada, sempre sense desviar-vos del camí senyalitzat i respectant en tot moment la flora i la fauna de l’entorn. Durant l’itinerari, no us desvieu del camí senyalitzat i respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Variant bicicletes

El tram per a ciclistes, de 1,5 km de longitud, s’inicia davant del plafó de la ruta de Santa Maria i es dirigeix en direcció nord. En aquest cas, l’itinerari és molt i molt fàcil, senzill i en pràcticament tot el seu recorregut té lloc pel carril bici de la carretera nova de Sant Esteve, fins que arribareu a Sant Esteve de Palautordera, a la zona de l’església i del punt d’Informació Turística. Per tal d’allargar més el recorregut, us recomanem mirar el següent tram entre Sant Esteve de Palautordera i Mosqueroles.

Variant senderista

La variant senderista d’aquest tram és de 1,9 km i s’inicia davant del plafó de la ruta de Santa Maria de Palautordera, a la carretera nova de Sant Esteve. Per fer aquest tram a peu cal que us dirigiu cap al nord, seguint uns metres el carril bici fins una primera rotonda on trobareu una banderola vertical que us indicarà com els senderistes i bicicletes heu de seguir direccions diferents. En aquest punt us desviareu cap a la Tordera, la qual seguireu una estona per un bonic camí riberenc fins que, al cap d’uns 500 metres tornareu a agafar el camí de pujada. En aquest punt, podreu aturar-vos a visitar la Font Martina. Continuant uns 500 metres més, arribareu de nou a enllaçar amb la ruta per a ciclistes, que en pocs metres us portarà fins a Sant Esteve de Palautordera, on acaba el tram, just a la zona de l’església i del Punt d’Informació Turística. En aquest punt trobareu serveis diversos, a part de la informació turística, com comerços, bars, restaurants, etc.