Tram Vallgorguina – Sant Celoni

Descripció del tram

El tram de la Tourdera entre Vallgorguina i Sant Celoni és un tram de més de 9 quilòmetres de longitud i dificultat moderada, amb un desnivell acumulat de pujada de 118 metres. L’inici del tram té lloc al punt d’informació turística de Vallgorguina, on podeu aparcar per zones properes si heu vingut amb cotxe. Al mateix nucli de Vallgorguina podeu gaudir de serveis com bars, restaurants, el Museu del Bosc i la Pagesia, etc. Per iniciar el recorregut és molt senzill, només cal que seguiu les primeres indicacions des del Punt d’Infomració Turística, que us dirigiran cap a la Via Verda, que és aprofitada per la ruta. Recordeu que durant l’itinerari no us heu de desviar del camí senyalitzat, seguint la senyalització de la ruta, i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Més informació del tram…

Si voleu fer el recorregut de la Tourdera entre Vallgorguina i Sant Celoni, heu de saber que que es tracta d’un itinerari d’enllaç des del nucli de Vallgorguina fins a Sant Celoni, i que només una petita part del recorregut forma part de l’itinerari principal de la Tourdera. Tot i així, es tracta d’un tram molt atractiu que aprofita bona part de la Via Verda de Vallgorguina. Si voleu fer l’itinerari, aquest s’inicia al Punt d’Informació Turística de Vallgorguina, on trobareu el plafó de la ruta i la primera banderola de seguiment que us indica l’itinerari. Es tracta d’un tram de 9,3 quilòmetres de longitud, amb un desnivell de pujada de 118 metres, i una dificultat global mitjana.

Seguint les indicacions, circulareu uns metres per la carretera C-61 fins a l’entrada del poble, on de seguida ja indica un canvi de direcció. En pocs metres ja entrareu a la Via Verda, un itinerari paral·lel a la riera de Vallgorguina, molt tranquil i a l’ombra, per on discorre bona part de la ruta. Entre d’altres punts, passareu pel costat de la depuradora, de l’antiga església de Vallgorguina i arribareu fins al Pont d’en Pradell. A partir d’aquest punt, la ruta agafa una pista i s’endinsa pel Parc Natural del Montnegre-Corredor, en un ascens que us permetrà accedir al Dolmen de Pedra Gentil. continuant l’itinerari, seguireu per pistes i senders, tornant a baixar cap a la riera de Vallgorguina, just en una zona amb un circuit.

A partir d’aquest punt, tornareu a seguir en paral·lel a la riera de Vallgorguina fins al polígon el Molinot. A partir d’aquí, ja iniciareu el darrer tram fins a Sant Celoni, passant uns metres pel voral de la carretera C-61, travessant l’autopista, deixant en nucli del Pont Trencat i circulant uns metres pel costat de la Tordera fins la passera de Can Pàmies, la qual haureu de travessar seguint les indicacions per acostar-vos fins al centre de Sant Celoni. Aquí, disposareu d’oficina d’informació turística, serveis com comerços, bars, restaurants, etc…