Tram La Batllòria – Gaserans

Descripció del tram

Com a conseqüència dels importants desperfectes del temporal Glòria, part d’aquest tram està tallat al pas degut a la desaparició del camí a la llera de Sant Feliu de Buixalleu i de la passera que permetia creuar el riu Tordera. Sobre el terreny trobareu senyalitzat un desviament entre l’antiga passera d’en Perxistor (metàl·lica) i el poble d’Hostalric (accés pont Autopista). Podeu utilitzar la proposta de desviament de traçat que us indiquem al mapa d’itinerari o descarregar-vos el track mitjançant wikiloc.

El tram La Batllòria – Gaserans, a causa sobretot de la seva llargada, és un itinerari de dificultat moderada, que comprèn 12,5 quilòmetres de longitud i un desnivell acumulat positiu de 69m. L’inici del tram té lloc al carrer de la Tordera, al nucli urbà de La Batllòria (Sant Celoni), mentre que el final és a l’església de Sant Llorenç de Gaserans, al terme municipal de Sant Feliu de Buixalleu. A La Batllòria trobareu alguns serveis, com restaurants o comerços, però a Gaserans no en trobareu, així que tingueu-ho en compte a l’hora de preparar la sortida. Es tracta d’un tram compartit amb senderistes i usuaris de la bicicleta.

A l’inici del tram, a La Batllòria, disposeu d’aparcament i hi trobareu el plafó informatiu de la ruta (creuament dels carrers de La Tordera i de les Escoles). Per iniciar el tram caldrà que seguiu les indicacions de la ruta en direcció a Hostalric. Primer baixareu pel Carrer de la Tordera, passant pel costat del camp de futbol, fins que travesseu la passera per sobre del riu Tordera, moment en el qual caldrà que seguiu el riu Tordera aigües avall. El tram acaba a l’església de Sant Llorenç de Gaserans.

Més informació del tram…

RECORDEU: ABANS D’INICIAR AQUEST TRAM, CONSULTEU EL DESVIAMENT DEL RECORREGUT O DESCARREGUEU EL TRACK DEL DESVIAMENT.

El recorregut del tram de la Tourdera entre La Batllòria i Gaserans és un itinerari de 12,5 quilòmetres, de dificultat moderada, que us portarà des del nucli de La Batllòria fins a Sant Llorenç de Gaserans, al terme municipal de Sant Feliu de Buixalleu. Es tracta d’un tram bastant planer, amb un desnivell acumulat positiu de 69 metres, que us permetrà descobrir el patrimoni natural dels marges del riu Tordera, el tram baix de la riera d’Arbúcies (espai PEIN i Xarxa Natura 2000) o la zona humida de les Llobateres. Al mateix temps, al fer aquest tram us podreu desviar una mica de la ruta per acostar-vos cap al Gorg d’en Perxistor (senyalitzat des de la ruta, és un monument conmemoratiu on hi hagué un gorg on, segons diu la tradició, morí assassinat Ramon Berenguer II, Cap d’Estopes, a mans del seu germà Berenguer Ramon el Fratricida).

Per fer la ruta, trobareu el plafó d’inici de La Batllòria entre els carrers de La Tordera i de les Escoles. Allà, on disposeu d’aparcament, caldrà que baixeu en direcció cap al camp de futbol i el riu Tordera, tot seguint les indicacions de la ruta. Una vegada travesseu el riu per sobre de la passera, enllaçareu amb l’itinerari principal de la ruta, que haureu d’agafar a mà esquerra en direcció a Hostalric. En tot moment estigueu atents a les banderoles de seguiment i a les marques grogues amb pintura. Durant el tram estareu en bona part del recorregut acompanyats pel riu Tordera, altres us en separareu una mica, etc. Aproximadament a la meitat del tram passareu per la zona humida de les Llobateres, una antiga extracció d’àrids restaurada com a zona humida, on podreu parar en algun dels aguaits per observar aus. Aproximadament a tres quarts del recorregut us trobareu amb la riera d’Arbúcies, just abans de barrejar les seves aigües amb les del riu Tordera. En aquesta zona deixareu l’itinerari principal de la Tourdera i agafareu l’itinerari de la riera d’Arbúcies, sempre seguint les indicacions verticals cap a Gaserans.

Des de La Batllòria, en tot moment haureu estat seguint pista forestal fins que al tram final del recorregut haureu d’agafar una via pavimentada que, tot i presentar un volum de trànsit molt baix, fa que hagueu de prendre atenció a la circulació. En aproximadament un quilòmetre arribareu a l’església de Sant Llorenç de Gaserans, on acaba el tram. Recordeu que a Gaserans no trobareu serveis associats, així que planifiqueu bé la ruta abans de començar i tingueu en compte aquest aspecte.