Tram Malgrat de Mar – Blanes

Descripció del tram

ATENCIÓ: EL PETIT TRAM PER ACCEDIR A LA DESEMBOCADURA DE LA TORDERA PER LA BANDA DE BLANES ESTÀ TALLAT AL PAS COM A MESURA DE PROTECCIÓ DE LA FAUNA. PER LA BANDA DE MALGRAT, TANMATEIX, ES POT ACCEDIR A L’AGUAIT D’OBSERVACIÓ DE FAUNA. CONSULTEU EL MAPA DE L’ITINERARI PER MÉS INFORMACIÓ.

El tram de la ruta de la Tordera entre Malgrat de Mar i Blanes és d’11 quilòmetres de longitud i us permetrà enllaçar aquests dos municipis tot remuntant el riu Tordera uns quilòmetres i us permetrà visitar el Delta de la Tordera. L’itinerari s’inicia davant de l’estació de tren de Malgrat de Mar, on trobareu el plafó de la ruta. Seguint les indicacions de la primera banderola, cal que agafeu la direcció cap a cap a platges i desembocadura de la Tordera. El tram finalitza a Blanes, davant de Sa Palomera i de l’oficina de turisme, on trobareu també el plafó de la ruta.

Durant l’itinerari tindreu l’oportunitat de desviar-vos fins a la desembocadura de la Tordera, només per la banda de Malgrat (1400 metres), on podreu observar des d’un aguait la seva llacuna litoral i la seva fauna. Durant aquest tram, bona part del recorregut té lloc per via segregada del trànsit, mentre que la resta té lloc per pistes de molt baix trànsit o per zona urbana. Tanmateix, per la zona hortícola de Malgrat, després de deixar les platges, la ruta passa pels camins del Pla i de Mas Bages, en una via pavimentada compartida amb vehicles. Recordeu que durant l’itinerari, no us heu de desviar del camí senyalitzat, seguint la senyalització de la ruta, i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Més informació del tram…

RECORDEU: EL PETIT TRAM PER ACCEDIR A LA DESEMBOCADURA DE LA TORDERA PER LA BANDA DE BLANES ESTÀ TALLAT AL PAS COM A MESURA DE PROTECCIÓ DE LA FAUNA. PER LA BANDA DE MALGRAT, TANMATEIX, ES POT ACCEDIR A L’AGUAIT D’OBSERVACIÓ DE FAUNA. CONSULTEU EL MAPA DE L’ITINERARI PER MÉS INFORMACIÓ.

Per fer el tram de la Tourdera entre Malgrat de Mar i Blanes, compartit tant per senderistes com per usuaris de la bicicleta, haureu de recórrer un total d’11 quilòmetres d’itinerari, pràcticament sense desnivell, pel que la dificultat general del traçat és molt baixa. A l’inici de la ruta, davant de l’estació de tren de Malgrat de Mar, trobareu un plafó informatiu de la ruta, aparcament per les immediacions i, alhora, podreu gaudir dels serveis que us ofereix un municipi turístic com Malgrat, amb comerços, bars, restaurants, allotjaments, etc.

La ruta l’iniciareu agafant la direcció cap a les platges i la desembocadura de la Tordera, seguint la direcció que us marca la banderola. A pocs metres, passareu per un pas inferior per sota les vies del tren i arribareu al passeig marítim de Malgrat. Seguint novament la senyalització, passareu per diferents platges i arribareu fins al passeig de la Pomareda, on el traçat és molt fàcil de seguir ja que el camí està segregat amb tanca de fusta. Durant aquest tram, passareu just per darrera de la vegetació de dunes que es troben protegides per les plantes característiques d’aquests ambients.

Quan arribeu a la zona dels càmpings, abandonareu el camí segregat i agafareu el camí de Mas Bages i el camí del Pla, un tram de ruta que cal fer per una via compartida i, per tant, caldrà que prengueu atenció al trànsit. Malgrat això, es tracta d’un tram que té lloc entre les zones d’hortes de Malgrat de Mar, en ple Delta de la Tordera. Seguint el camí, arribareu fins al riu Tordera a la zona del gual del Pla. En aquest punt, veureu que les banderoles us indiquen si voleu continuar cap a la desembocadura de la Tordera (agafant un desviament de poc més d’un quilòmetre), o bé continuar el camí cap a Blanes. En aquest punt, tornareu a entrar un camí totalment segregat del trànsit per sobre de la mota del riu Tordera.

Per seguir el camí cap a Blanes continuareu pel costat mateix de la Tordera fins que arribareu a la carretera GI-682, que travessareu per sota en un pas estret just al costat de la Tordera. Un cop superat aquest punt us trobareu una banderola que us ofereix la possibilitat d’anar cap a Blanes i que haureu de seguir. Aquesta direcció us portarà per un camí cap a la carretera, al costat de la qual s’ha habilitat un carril bici totalment segregat del trànsit, que agafareu per creuar el riu Tordera. A l’altra banda del riu, agafareu la rampa també creada recentment, tot seguint les indicacions de la ruta, per accedir a la pista inferior que us portarà directament cap a Blanes.

Una vegada retorneu a la ruta, les senyals us portaran fins al nucli urbà de Blanes. Primer entrareu per l’Avinguda Vila de Madrid, al conegut barri dels Pins, i després entrareu al passeig de la platja de s’Abanell. Durant tot el tram urbà de Blanes, les banderoles de seguiment que us trobareu són de petit format sobre fanals d’enllumenat o senyals de trànsit, a diferència de les que haureu estat veient fins ara, que són les típiques banderoles sobre pals de fusta. En tot el tram final pel passeig marítim heu d’estar atents si feu la ruta a peu o en bicicleta, ja que en el primer cas els senderistes aniran per sobre del passeig, mentre que els ciclistes van pel carril bici, tal i com s’indica a la senyalització. El tram acaba a la plaça Catalunya, davant de l’oficina de turisme i de Sa Palomera, on hi ha el plafó de la ruta i on es considera que comença la Costa Brava.