Tram Sant Celoni – Santa Maria de Palautordera

Descripció del tram

El tram Sant Celoni – Santa Maria de Palautordera és un tram de poc més de 6 quilòmetres de longitud i de baixa dificultat, amb un desnivell acumulat de pujada de 56 metres. L’inici del tram té lloc a l’estació de tren de Sant Celoni, on podeu aparcar per zones properes si heu vingut amb cotxe, o us hi podeu acostar en tren. Així mateix, a Sant Celoni podeu gaudir de serveis associats, com oficina de turisme, bars, restaurants, allotjaments, etc.

Des de l’estació, on veureu el plafó de la ruta a l’exterior, només cal que seguiu les petites banderoles de seguiment que anireu trobant, sobretot en fanals d’enllumenat, que us dirigiran fins a la Tordera, des d’on ja agafareu l’itinerari principal de la ruta cap a Santa Maria de Palautordera. Al final de la ruta, ja al poble de Santa Maria de Palautordera, teniu la possibilitat de dirigir-vos fins a l’estació de tren de Palau, on també hi ha un plafó de la ruta, tot i que caldrà que tingueu en compte que aquesta està a una distància de 3,5 km de la ruta.

Recordeu que durant l’itinerari, no us heu de desviar del camí senyalitzat, seguint la senyalització de la ruta, i cal que respecteu sempre les recomanacions de seguretat i de respecte de la natura.

Més informació del tram…

El tram de la ruta de la Tourdera entre Sant Celoni i Santa Maria de Palautordera, és compartida en tot el seu recorregut, tant per senderistes com per usuaris de la bicicleta. Es tracta d’un tram de 6,3 quilòmetres de longitud, amb un desnivell de pujada de 56 metres, però la dificultat general del tram es pot considerar baixa. La ruta l’iniciareu a l’estació de tren de Sant Celoni, on hi ha el plafó de la ruta. Des d’allà, ja visualitzareu en un fanal d’enllumenat la primera banderola de seguiment, de tamany petit, que us indica la direcció cap al carrer Esteve Mogas. A mig carrer, i també seguint aquest tipus de banderoles petites, creuareu les vies del tren per un pas inferior i ja iniciareu el descens fins a la Tordera passant per una zona de polígon, fins que arribareu a la passera de Can Pàmies, que us permetrà creuar la Tordera.

Una vegada creuada la passera, seguint les indicacions cap a Santa Maria, haureu de seguir la direcció aigües amunt de la Tordera per una pista forestal que, al cap d’uns 800 metres es connecta amb la carretera de BV-5112, la qual haureu de seguir uns 150 metres per l’àmpli voral que disposa, per dirigir-vos cap al nucli del Pont Trencat, també seguint les indicacions de les banderoles de seguiment. Aquest nucli de població, pertanyent a Santa Maria de Palautordera, rep aquest nom pel pont d’estil gòtic que creuareu en pocs metres, antic pas de la famosa Via Augusta i que va haver de ser fortament restaurat degut a la destrucció que va patir durant la guerra del francès.

Continuant l’itinerari seguireu per pista fins a la zona del Sot de les granotes, on entrareu uns metres pel límit de la zona urbanitzada fins que, ja al terme municipal de Santa Maria de Palautordera, arribareu al Parc dels Enamorats, on trobareu una font i una zona de descans. Reprenent l’itinerari, seguireu pel costat del riu-sec, que malgrat el nom sol portar aigua i és travessat per una passera de fusta. Una vegada a l’altre costat, pujareu una lleugera pendent i agafareu una pista forestal entre camps de conreu, que us portarà per la depuradora de Santa Maria, travessareu les línies del TGV i, finalment, us portarà a travessar la Tordera per una passera metàl·lica. Poc després de la passera ja haureu arribat al barri de la Serra, al nucli de Santa Maria de Palautordera. Us recomanem continuar més endavant per conèixer aquest nucli de població, amb els seus serveis (bars, restaurants, oficina de turisme, comerços, etc.) i la possibilitat d’iniciar el retorn en tren si us atreviu a fer 3,5 quilòmetres més fins a l’estació.